MUICIPIUL ORȘOVA LA SFÂRȘITUL ANILOR 90
Deși renăscută din propria cenușă după strămutare din anii an doua jumătate a secolului XX -lea (anii 70). Strămutare cauzată de lucrările la complexul hidroenergetic și de navigație PORȚIELE DE FIER deși renăscută din propria cenușă după strămutare Orșova nu a mai fost niciodată că o ca pe vremuri.
După anul 1990 și deschiderea drumului DN 57 Orșova care până atunci fusese un veritabil nod fluvial pentru locuitorii din Clisura Dunării a început treptat să își piardă din farmecul ei.
Astfel că drumul pe care altă dată îl puteai parcurge doar cu vaporul călătoria durând cam șapte ore cu vaporul se poate parcurge cu mașina.
Dar anii 90 nu au adus doar lucruri frumoase și bune pentru Orșova și Orșoveni, ci și o serie de lucruri negative venite parcă să îngroape frumusețea de pe vremuri a Orșovei.
Astfel că lucruri care ar trebui să fie banale pentru un municipiu European al unei țări membru UE la Orșova sunt de mult istorie .
Așa se face că în locul stațiilor pentru mijloacele de transport public în comun se înalță falnic magazine și pensiuni.
Nici măcar fabrica de pâine care hrănea nu doar locuitorii Orșovei ci și pe cei din clisura Dunării nu mai există.
Iar locul centralelor termice a fost luat de mult de sobele cu lemne.
Dor celebrele bărcuțe și câteva pensiuni care te îmbie să vizitezi obiectivele turistice din Clisura Dunării precum Mânăstirea Mraconia sau CAZANELE DUNĂRII.
Așa se face că vechea Orşova sa înecat odată cu Celebra insulă
Ada – Kaleh
Doar câțiva localnici mai învârstă și poveștile lor mai aduc aminte de Orșova de odinioară.
Comentarii
Trimiteți un comentariu